En oförglömlig kväll

Igår så gick jag ut nian och det blev en oförglömlig kväll.

Allting började med att själva stora avslutningen började klockan 17.00 på skolgården i duggregnet.
Det blev ganska snart dags för oss att gå upp och ackompanjera femmorna som skrivit egna låtar.
Det började bra tills mitt ackord papper flög ivåg, då spelade jag fel, men whatever :P
Sedan så fick klassen gå upp och sjunga vår låt till lärarna "På skolgården".
Efter det var det dags för oss i musikfördjupningen att spela vår låt som var "Chariot" med Gavin Degraw, det
gick bra.

Allting fortsatte, lärarna höll tal osv. Tillslut så kallade de upp några på scen:
jag och Emma fick ett litet "stipendium" för bästa studieresultat och Jimmy fick stipendium för årets förbättring inom studieresultat. Det var väldigt kul!
Sedan fortsatte vi in i klassrummet där vi bara satt ett tag.

Klockan 19.00 gick vi ned till folkan där vi hade vår egna avslutning där vi fick betyg, lärarna höll tal, folk sjöng osv.
Det var så sorgligt, jag kunde knappt hålla tårarna tillbaka, särskilt inte när jag såg mina vänner gråta. Alla kramades sedan, åt lite tårta sen åkte vi hem igen. Då kom moster och Roland och vi åt smörgåstårta.
En fullständigt underbar, men sorglig kväll.



That's it! 

Saknar er 9A!

Pöss//Matilda



Kommentarer
Postat av: anonym

vad har du för betyg :)?

dom är jättebra va, eftersom att du fick de dära priset?

kul att det gick bra och spela. / Kicki i umeå

2009-06-14 @ 13:17:32
Postat av: Jessie James

tack så jätte mkt för dina kommentarer! :)

det betyder mkt för mig när du skriver så snällt :)

hoppas du är inne fler gånger och skriver en rad!



ha en bra helg och grattis till att få början gymnasiet det är en spännande tid :D

2009-06-14 @ 14:27:15
URL: http://jessiemodell.blogg.se/
Postat av: Jessie James

jag ska mest jobba i sommar. men klirr i kassan är aldrig fel :)

2009-06-14 @ 16:18:16
URL: http://jessiemodell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0