The past and the future

Hello!

Den här veckan har varit ganska händelserik så jag bestämde mig för att skriva lite.

Allting började i måndags, jag hade varit i stan för att kolla synen för körtillstånd,
jag såg bra med vänster öga 0,9 men allt sämre med höger där jag bara ser 0,5 medans det normala är 1,0.
För att utveckla det för de som inte förstår så ser jag dåligt att läsa på långt håll, om man ser
exempel vis film, tv osv. Det kan också ge mig problem med avståndsbedömning.
Hur som helst såg jag tillräckligt bra för att få körtillstånd, men jag ska kolla upp mer ordentligt så jag kan
få glasögon om jag ska se på tv och så och för att få bättre avståndsbedömning när man kör bil.

Efter syntestet så åkte vi och hämtade upp Tobias innan vi slutligen hämtade upp Carl från Mattias klass som
skulle komma och sova över.

Så i måndags gick vi runt mycket i Obbola i regnet, vi tänkte grilla, men det slutade med att vi eldade gamla skolböcker.
Vi pratade mycket och hade jättekul, så sen när vi kom hem så lindade vi in oss i filtar och såg på film "The day the earth stood still" vilket var en mycket bättre film än vad jag väntat mig! Efter det låg vi mest och snackade innan vi runt 02.00 på natten bestämde oss för att gå och bada i regnet, vattnet var okej, iaf i jämförelse med luften.

På tisdag vaknade vi runt 12.30 och gick upp och åt frukost. Klockan 14 gick vi i klädda endast badkläder i spöregn till nyvik och bada och Simon hängde på, dock var det bara jag och Simon som badade när det så lägligt började hagla som skott när vi skulle i vattnet, men resan dit och tillbaka var då 150 ggr värre än själva badandet. Folk såg roat på oss när dom körde förbi 4 ungdomar iklädda badkläder med handduk sjöblöta av bad och regn.

Efter det var det en sak som gällde, stekhet dusch! Så Carl, Mattias och jag släppte handdukarna i hallen och rusade in i duschen allihopa och började proceduren med att återfå kroppsvärmen, tog kanske 30, 40 minuter någonting...
Efter det kom Simon tillbaka, så vi drack varmchoklad, spelade kort och såg sedan på filmen "Push" som var bra, efter det spelade vi lite klädpoker och så och jag förlorade som vanligt och Carl vann.

Vi höll oss uppe till 09.00 på morgonen innan vi beslutade oss för att sova lite (typ tre timmar) innan vi vaknade men låg och snackade till 14.45.
Så då var det dags att skjutsa Carl till stan och för mig att besöka farbror doktorn, och ont gjorde besöket... 
Innan jag for hem för att baka och laga mat till idag dag.

Idag så ska jag hålla en fest för mina närmsta kompisar i syftet av att jag fyllde år för två veckor sen och bjuda på middagg och så, så det blir great, men nu måste jag ordna med allt.


Simon och Mattias (någon vecka sen)

Carl 

A bit like me


Låt som passar veckan (vi har eggat den):





Puss och kram!


Kommentarer
Postat av: <3

Ja, vi hade verkligen JÄTTEkul :D

2009-07-09 @ 17:51:31
Postat av: Jessie James

Tackar :)

Jag gillar den också :)

2009-07-10 @ 10:22:49
URL: http://jessiemodell.blogg.se/
Postat av: angelica - en annorlunda och bättre ung mamma blogg

vilken fin blogg du har! lägga till varann på bloglovin kanske?=)

2009-07-10 @ 12:17:20
URL: http://enkärlekssaga.se
Postat av: angelica - en annorlunda och bättre ung mamma blogg

va kul=) jag har lagt till dig nu=)

2009-07-10 @ 13:04:03
URL: http://enkärlekssaga.se
Postat av: Caroline - mamma till Vincent

Vill bara passa på att önska en trevlig helg =)

2009-07-10 @ 14:26:11
URL: http://carolinedreikant.blogg.se/
Postat av: N O E S C A P E

Vilken fin låt! :)

2009-07-10 @ 20:13:10
URL: http://noescape.blogg.se/
Postat av: N O E S C A P E

Vilken fin låt! :)

2009-07-10 @ 20:13:11
URL: http://noescape.blogg.se/
Postat av: Bea

Hoppas din helg är bra hittills

2009-07-11 @ 00:59:09
URL: http://beatricebrorsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0